5 Temmuz 2009 Pazar

Şakacı Şişman Yol Sosyali

Annem yol diyince yazacak pek birşey yok gibi gelmişti. Yolculuklarım genellikle - of tamam HEP uyuyarak geçtiğinden yolculukla ilgili süper anılarım yok benim. Son zamanlarda - of tamam sadece bir kere uyumadan bir yolculuk yapmış bulunuyorum. Yolculuk benim için tatsız birşey aslında. Başım ağrır, kitap okuyamam. Ben paso uyurum yani. Eh bu da süper bir yolculuk sayılır mı bilemiyorum. Ama son yolculuğum cidden hoştu, kitap falan okyabildim en azından. Bakalım bir dahakinde ne olacak? Gerçekten yolculukla ilgili yazabilecek çok fazla şeyim yok aslında. Belki de hiç yok bilemiyorum ama bir iki şey söyleyebilirim diye umuyorum. Öncelikle belirtmem gerekir ki engin tecrübelerim ve keşiflerime göre yolda dinlenmesi gereken parça Santana ft Everlast - Put Your Lights On'dur. Elektrik direkleri sırayla gözünüzün önünden geçsin diye yazılmış bu parça sanki. Evet yolda bunu dinlemek lazımdır. Şu an annemin yazısının ne denli süper ve benimkinin ne denli berbat olduğu fikri bütün hücrelerimden hızla geçmekte ayrıca. Eh bakacağız, bir dahaki konuyu ben seçiyorum! Erhm.. Konuya dönmek gerekirse yolculukların çekilmez özellikleri "şakacı muavinler"dir. Bunlar içecke servisi yaparken elinde suyla yanınıza gelir mesela. "Ne içersiniz?" "Ben bir su alayım lütfen" dersiniz gayet masum bir şekilde. Ama muavin belki de paso otobüste kalmanın verdiği bir salaklıkla gülümser ve "Size kalmadı!" der. Sonra buna gülmenizi bekler. Bu durumda yapabileceğiniz bir iki şey vardır:
1) Komşu gülüşü yapabilirsiniz.
2) Kadere lanet edip otobüsten inmek isteyebilirsiniz.
3) İçten gülüp muavinin kalbini kazanıp kendiniz de mutlu olabilirsiniz.
4) Ters ters bakarsınız.

Bana soracak olursanız engin tecrübelerime dayanarak şunu söyleyebilirim ki 1. ve 4. seçenekler muavin bünyesinde aynı etkisi yapıyor. En son suyunuzu verip gidiyor. İçten gülmeyin derim ama. Aynı esprileri kolonya ve çay için duymak istediğinize gerçekten emin misiniz? Bir daha düşünün! Şakacı muavinler benim bünyemde başka bünyelerde yapmadıkları kadar büyük etki yaparlar. Neden mi? Dedim ya uyuyorum ben. Uykuluyken agresif ya da salak olabilirim. Evimde salak olabilirim ama otobüste agresif olabilirim. Saçım başım dağılmış, tipim bir tarafa kaymış, gözlerimden uyku akıyorken muavinlerin bana yaptığı esprileri kaldıramam. Zaten benim uyurken ki halimi gören hiç bir aklı başında muavin bana espri yapmaz! Yapmaz yani, evet.

Şakacı muavinlerden daha kötü birşey varsa o da şişman yol arkadaşlarıdır. Şükür ki bunlarla yolculuk etmişliğim yok ama az çok tasavvur etmek mümkün bunları. Sizi koltuğunuza çivileyen bu tip insanlar bir de uyurlarsa evlere şenlik bir durum olabilir kanaatindeyim:)

Şişman yol arkadaşlarından daha da kötüsü vardır. Yol sosyalleri! Bu insanlar yola sosyalleşmek amacıyla çıkarlar ve yol arkadaşlarıyla yanyana oturmak yetmez bunlara. Herşeylerini bilmek isterler. Nereye gittiğini, niye gittiğini, okuyup okumadığını, nerede okuduğunu, nerede çalıştığını, kaç kardeş olduğunu, babasının ne iş yaptığını. Bu yol sosyallerinin mutlaka bir eltisi olur ve eltileriyle iyi anlaşırlar. Size eltilerinden bahsetmekten hoşlanırlar. Yol sosyaline verdiğiniz her cevaba yol sosyali zaten aşinadır. "Nerede okuyorum demiştin?" Yol sosyalleri size "sen" derler ve yanıtları bir kez söylemenizle asla ikna olmazlar. "Ne demiştin?" şeklinde sorular sorarlar hep. Her neyse bu insanlar vereceğiniz her cevaba aşinadır. "Nerede okuyorum demiştin?" "Jeodezi ve fotogrametri" "Haa bizim şey de orada okuyordu" Yol sosyallerinin akrabaları, tanıdıkları ya da komşularıyla her zaman ortak noktalarınız vardır ama bu insanların kim olduğu asla ve asla hatırlanmaz. Onlar yalnızca "Bizim şey" olarak kalırlar. Kim bilir belki onlar da sizin gibi yol kurbanlarıdır.

Ama bunlardan daha da kötü birşey varsa. Şişman olup yol arkadaşınız olduğu halde muavinlik yapan şakacı yol sosyalleridir:D Bu yüzden en güzel yol, uyunan yoldur:)

0 yorum:

Yorum Gönder